Foredrag
Conversational Intelligence — Øg kvaliteten af de daglige samtaler med afsæt i hjerneforskning
Hvordan kan gode samtaler skabe bedre resultater for dig og dit team?
Foredraget er baseret på teorien fra Conversational intelligence©, der sætter fokus på hvordan man skaber tillid og mis-tillid i relationer giver mennesker, organisationer og teams mulighed for at øge kvaliteten af de daglige samtaler.
Du vil lære grundlæggende dialogteknikker, der øger tilliden i samtaler og alle får et fælles sprog for, hvad god dialog er, og dermed kan man give en meget mere kvalificeret feedback og læring. Ved at lære, hvordan vi som mennesker træffer beslutninger, får man en langt større forståelse for, at vi har forskellige perspektiver. Det øger rummeligheden markant at skifte fokus fra ‘jeg har typisk ret-perspektivet’ til at fokusere på relationen og hvordan vi skaber en tillidsfuld bevidst samtale, hvor alle parter bidrager.
Hvad kan du forvente?
Med afsæt i teorirammen Conversational Intelligence© kommer du til at lære helt konkrete dialogteknikker til at skabe mere tillid i dine relationer. Conversational Intelligence© er udnævnt til at være på top 5 over de vigtigste business trends i USA i 2016, ( Inc. Magazine).
Følgende værktøjer på foredraget, som kan bruges i alle typer af relationer og samtaler:
- Konklusionsstigen: Hvad sker der i hjernen, når vi modtager information fra andre, og hvordan kan vi blive bedre til at modtage forskellige budskaber.
- Tillid og hjernen: Hvordan ser tillid ud i hjernen? Hvordan reagerer vores hjerne, når vi har høj og lav tillid, og hvordan kan vi få flere samtaler med høj tillid.
- Samtalebarometeret: Samtalebarometeret er et diagnoseværktøj, hvor vi skelner imellem 3 typer af samtaler fra lav til høj tillid.
Alle værktøjerne suppleres med øvelser og eksempler på, hvordan de kan anvendes hverdagen.